Hur konverterar B2B-företag prospekts till kvalificerade leads?

Detta är den sjätte trendrapporten från Sandberg Trygg. Den här gången gräver vi djupare in i konverteringar – hela vägen från lead generering och lead nurturing till lead kvalificering. Vi frågade 100 marknadsförare från ledande B2B-företag i Sverige om deras metoder att konvertera prospekts till kunder för att sedan göra dom till ambassadörer.

Vilken typ av konvertering, vilken typ av innehåll och vilka kanaler ger de bästa resultaten?

Vi har skapat denna rapport för att hjälpa dig i ditt uppdrag att konvertera dina prospekts till kvalificerade leads. Rapporten innehåller praktiska tips om innehåll, call-to-action och val av kanaler.

Jesper Arenhill, Commercial Lead & Marketing Director

Key Findings

  • Video är en viktig betald mediekanal för konvertering i alla tre steg av köpprocessen
  • Top Performers anser att chattfunktionalitet är en framgångsrik konverteringstaktik
  • Top Performers ser stora utmaningar med att identifiera nya affärer och attraktiva värdepropositioner
  • Top Performers upplever mest konverteringsframgång med nyhetsbrevsregistreringar, native advertising och videoannonsering

BOKA DIN EGEN INSPIRATIOINSFRUKOST

Vi kommer ut till ditt företag och gör en djupare presentation av våra key findings från den senaste trendrapporten.

Många av våra kunder upplever det som ett effektivt sätt att sprida kunskap om digital marknadsföring internt. Kontakta någon av oss direkt och boka in en inspirationsfrukost hos er. Vi kan så klart inspirera på andra tider än morgonen – ring oss så bokar vi en tid som passar dig.

Henrik-Dubois

Henrik Dubois
CEO/Managing Partner
+46 735 58 15 12

Louis Danckwardt_this one

Louise Danckwardt
Agency Director & Senior Partner
+46 735 58 15 17