SÅ LYCKAS DE STÖRSTA BOLAGEN MED INBOUND MARKETING

Välkommen att ta del av Sandberg Tryggs trendrapport 2016. I denna utgåva har vi undersökt hur 100 av de mest framträdande B2B-företagen i Sverige arbetar med digitalisering och Inbound Marketing.

Vi ville ta reda på:

  • Vilka är deras strategier och vad är resultatet så här långt?
  • Vad skiljer högpresterande från lågpresterande aktörer?
  • Vilken betydelse har köpresan för marknadsföringen?
  • Hur viktigt är själva varumärket?

 

Använd formuläret till höger för att ladda ner och ta del av hela rapporten kostnadsfritt.

Denna rapporten är den fjärde i en serie av undersökningar som syftar till att förstå vad som driver marknadskommunikation i ett globalt, digitaliserat samhälle med fokus på svenska B2B-företags intressen.

Den bygger på djupintervjuer med hundra ledare och marknadschefer gjorda under första hälften av 2016.

Key Findings

Företag som använder en större uppsättning kriterier för att anpassa innehållet till målgrupp och sammanhang har större chans att lyckas.

De mest framgångsrika företagen fokuserar på att bygga varumärket och skapa ambassadörer bland befintliga kunder – förutom att skapa leads.

De mest framgångsrika förtagen har i större utsträckning kopplat ihop sina CRM- och MA-system för att skapa en helhetsbild och full kontroll.

Företag som bara fokuserar på lead generation når inte samma grad av framgång.

BOKA DIN EGEN INSPIRATIOINSFRUKOST

Vi kommer ut till ditt företag och gör en djupare presentation av våra key findings från den senaste trendrapporten.

Många av våra kunder upplever det som ett effektivt sätt att sprida kunskap om inbound marketing internt. Kontakta någon av oss direkt och boka in en inspirationsfrukost hos er. Vi kan så klart inspirera på andra tider än morgonen – ring oss så bokar vi en tid som passar dig.

Henrik-Dubois

Henrik Dubois
CEO/Managing Partner
+46 735 58 15 12

Louis Danckwardt_this one

Louise Danckwardt
Agency Director & Senior Partner
+46 735 58 15 17