SÅ SKAPAR B2B-FÖRETAG VARUMÄRKESAMBASSADÖRER

I vår senaste trendrapport har vi undersökt hur 100 av Sveriges största B2B-företag ser på kundnöjdhet.

Vi ville ta reda på:

  • Mäter de den?
  • Hur mäter de den?
  • Vad gör de med resultaten?
  • Kan de koppla resultaten till marknadsföring?

Använd formuläret till höger för att ladda ner och ta del av hela rapporten kostnadsfritt.

Denna rapporten är den femte i en serie av undersökningar som syftar till att förstå vad som driver marknadskommunikation i ett globalt, digitaliserat samhälle med fokus på svenska B2B-företags intressen.

Den bygger på intervjuer med hundra ledare och marknadschefer gjorda under första hälften av 2017.

Key Findings

Att identifiera och kommunicera med varumärkesambassadörer har en positiv effekt på såväl räckvidd som omsättning

Användningen av NPS, Net Promoter Score, är på uppgång och det förefaller vara ett effektivt verktyg för att identifiera varumärkesambassadörer och skapa affärsresultat

Lojalitetsprogram är den åtgärd som mer än något annat utmärker de företag som lyckas med att skapa varumärkesambassadörer

BOKA DIN EGEN INSPIRATIOINSFRUKOST

Vi kommer ut till ditt företag och gör en djupare presentation av våra key findings från den senaste trendrapporten.

Många av våra kunder upplever det som ett effektivt sätt att sprida kunskap om inbound marketing internt. Kontakta någon av oss direkt och boka in en inspirationsfrukost hos er. Vi kan så klart inspirera på andra tider än morgonen – ring oss så bokar vi en tid som passar dig.

Henrik-Dubois

Henrik Dubois
CEO/Managing Partner
+46 735 58 15 12

Louis Danckwardt_this one

Louise Danckwardt
Agency Director & Senior Partner
+46 735 58 15 17